דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מבחן המורים 

מאת    [ 11/05/2009 ]

מילים במאמר: 1066   [ נצפה 5181 פעמים ]

מבחן המורים

מבחני המיצ"ב הבוחנים את הישגי התלמידים ביחס לדרישות תכנית הלימודים, מגלים רמה נמוכה מאוד של הישגי התלמידים באופן גורף. האשמה בוודאי לא בתלמידים, הרי כולנו יודעים שבהתבגרם באורך פלא ודווקא הגרועים שבהם הופכים ליזמים מוכשרים, מדעני הי-טק, וממציאי טכנולוגיות. החלטנו לבחון את רמת המורים לצורך ניטור הישגים, קבלת החלטות מנהליות והקצאת משאבים בצורה ראויה...

מכיוון שתמיד היו המורים אלו שחיברו לנו את השאלות, (למרות שבהרבה מקרים הם בעצמם לא ידעו את התשובות לשאלות שהם עצמם חיברו) הנני מזמין את ציבור התלמידים והבוגרים לשלוח אלי שאלות ראויות שיתווספו למאגר "מבחן המורים".... המורים הנבחנים מתבקשים לשמור על אתיקה: לא להעתיק, לא לשאול מורים אחרים (גם כי לא בטוח שהם יודעים) ולא להציץ בספרים בטח לא אלו של של משרד החינוך... ההישגים ב"מבחן המורים" יבטאו את שיעור השליטה של המורים בחומר הכלול בתכנית המבחנים של התלמידים הנכשלים לשעבר שהפכו למרות רמת המורים, לבעלי שליטה בחומר...

 

בהצלחה

 

1.      כמה צלעות יש למשולש שווה שוקיים?

א.      1

ב.      2

ג.       3

ד.      במשולש שווה שוקיים אין צלעות

ה.      אי אפשר לדעת מהנתונים

 

2.      בישראל זוכרים את אולימפיאדת מינכן  בגרמניה בגלל:

א.      שיא ישראלי מדהים בריצה ל 100 מטר של אסתר רוט שחמורוב

ב.      מדליה אולימפית ראשונה לישראל

ג.       פיגוע טרור רצחני

ד.      ישראל משתתפת באולימפיאדה בפעם הראשונה

ה.      לא הייתה אולימפיאדה בגרמניה מאז מלחמת העולם השנייה

 

3.      מה מסמל סמל האריה?

א.      את איחודה של ירושלים

ב.      מכונית פזו'

ג.       שבט יהודה

ד.      קבוצות ספורט של מועדון כדורגל

ה.      כל התשובות נכונות

 

4.      "העיז" משמעו

א.      אומץ, עוז-נפש

ב.      מי שמכנס את  העיזים לדיר

ג.       לא קיימת מילה כזאת בשפה העברית

ד.      אשת התיש

ה.      כל התשובות נכונות

 

5.      כמה רגליים יש לתרנגולת?

א.      2

ב.      4

ג.       לתרנגולת אין רגליים רק כנפיים

ד.      תלוי בזן של התרנגולת

ה.      כל התשובות נכונות

 

6.      שלושה מורים אכלו במסעדת פועלים, וקיבלו חשבון ע"ס 30 שקלים. כל מורה הוציא 10 שקלים ונתן למלצר. הקופאי שזכר למורים טובה מתקופת לימודיו, מחזיר למלצר כהנחה 5 שקלים. המלצר שלא למד איך לחלק 5 שקלים ל 3 - מכניס 2 שקלים לכיסו, ומחזיר שקל אחד לכל מורה. כלומר כל מורה שילם בסה"כ 9 שקלים על הארוחה. נסכם את הנתונים: שלושה מורים שילמו כל אחד 9 שקלים 3X9 הם 27 ועוד 2 שקלים שהמלצר לקח לכיסו הם 29 - איפה מסתתר עוד שקל?

 

א.      המלצר קיבל כסף פעמיים

ב.      הקופאי לא החזיר 5 שקלים

ג.       המורים לא קיבלו שקל חזרה

ד.      3X9 הם לא 27

ה.      27+2 הם לא 29

 

7.      נאחד 2 משולשים ישרי זווית זהים שסכום הזויות של כל אחד מהם הוא 180 מעלות, למשולש אחד שווה שוקיים. מה יהיה סכום הזויות במשולש המאוחד?

א.      90

ב.      180

ג.       270

ד.      360

ה.      אי אפשר לדעת מהנתונים

 

8.            מה היה גילו של משה ביום בו הוציא את בני ישראל ממצרים למדבר?

א.      25

ב.      40

ג.       80

ד.      120

ה.      אי אפשר לדעת כי זה לא כתוב

 

 

9.      האם יוסף הכיר את משה במצרים?

א.      כן

ב.      לא

ג.       יכול להיות הם היו בני אותה משפחה

ד.      אחד מהם לא היה במצרים

ה.      אי אפשר לדעת מהכתוב

 

10.  התאריך כ"ט בנובמבר הוא:

א.      יום ההולדת של דוד בן-גוריון

ב.      יום ההצבעה באו"ם על הקמת מדינה יהודית ומדינה ערבית בארץ ישראל

ג.       התאריך בו הוחלט על סיום המנדט הבריטי בארץ ישראל

ד.      תאריך עברי של ה 29 בנובמבר

ה.      תשובות ב' ו ג' נכונות

 

 

11.   מהי תכנית החלוקה?

א.      תכנית לחלוקת אוכל לאזרחי המדינה בתקופת הצנע

ב.      חלוקה (תורת הקבוצות) - חלוקה של קבוצה לתתי קבוצות זרות

ג.       מונח המציין את שיטת התמיכה הכספית של יהודי חוץ לארץ בקהילות היהודיות בא"י

ד.      תכנית לחלוקת הארץ - שתי מדינות לשני עמים

ה.      תכנית לנהג חלוקה, המפיץ סחורה לחנויות החל משעות הלילה

 

12.  האם יש בתל אביב שני אנשים עם אותו מספר של שערות על הראש? (קרחת לא נחשבת)

א.      בטוח שכן

ב.      בטוח שלא

ג.       אם בת"א יש יותר אנשים משערות על הראש אז התשובה היא א'

ד.      אם על הראש יש יותר שערות מאנשים בת"א התשובה היא א'

ה.      אם מספר השערות על הראש שווה למספר האנשים בת"א התשובה היא א'

 

13.  אם חתול נופל תמיד על רגליו, ופרוסה מרוחה בחמאה תיפול תמיד על הצד המרוח. מה יקרה אם נקשור את הפרוסה המרוחה בחמאה לגבו של החתול, ונשליכו מהחלון:

א.      החתול ייפול על רגליו

ב.      החתול ייפול על גבו

ג.       החתול ירחף באוויר

ד.      החתול יאכל את הפרוסה עם החמאה וייפול על רגליו

ה.      אי אפשר לדעת מהנתונים

 

14.  פועל וחצי חופרים בור וחצי ביום וחצי כמה זמן דרוש לפועל, לחפור בור אחד?

א.      חצי יום

ב.      יום שלם

ג.       יום וחצי

ד.      יומיים

ה.      אי אפשר לדעת מהנתונים

 

15.  .האם יש מילה נרדפת למילה נרדפת

א.      בוודאי

ב.      לא

ג.       המילה כבר נרדפת

ד.      נרדפת, זה לא מילה

ה.      אי אפשר לדעת מהנתונים

 

16.  אם שמן תירס עושים מתירס, ושמן זית, מזיתים - ממה עושים שמן תינוקות?

א.      מתירס

ב.      מזיתים

ג.       מתינוקות

ד.      מאגוזים

ה.      אי אפשר לדעת מהנתונים

 

17.  אם אתה מנסה להיכשל ומצליח, מה בעצם קרה?

א.      נכשלת

ב.      הצלחת

ג.       מדובר בניסיון ולכן התוצאה לא חשובה

ד.      אי אפשר לנסות להיכשל

ה.      אי אפשר לדעת מהנתונים

 

18.  בחנות בגדים יש מבצע 1+1 - מחירי הפריטים בחנות אינו זהה. אם שולמו על שני פריטים 100 שקלים. מהו המחיר לפריט:

א.      50 שקלים לכל פריט

ב.      פריט אחד עולה 100 והשני אפס

ג.       פריט אחד עולה 40 והשני 60

ד.      אי אפשר לדעת מהנתונים

 

19.  באיזה דגם של טקסט מדובר: "אתמול היינו בסרט, חבל על הזמן".

א.      טקסט מידע

ב.      טקסט מדריך ומפעיל

ג.       טקסט טיעון - שמטרתו לשכנע

ד.      מסקנה או המלצה

ה.      אי אפשר לדעת, אינטונציית הטיעון משמשת להצגת העמדה

 

20.  המשפט "יאללה, תעזבי אותי באמא שלך" הוא:

א.      משפט מורכב

ב.      משפט פשוט

ג.       משפט מחובר

ד.      משפט מאוחה

ה.      אי אפשר לדעת אם שימוש "באמא שלך", היא מילת שיעבוד הפותחת פסוקית

 

 

שאלות בונוס:

 

21.  אם אורך הזמן הממוצע של שעת לימוד הוא 45 דקות ובכיתה 40 תלמידים, כמה זמן יוקדש לכל תלמיד בממוצע?

א.      45 דקות

ב.      1.125 דקות

ג.       יש תלמידים שלא יוקדש להם זמן כלל

ד.      מי שישתתף בשיעור יקבל יותר זמן

ה.      אי אפשר לדעת מהנתונים

 

22.  המשפט: "שכר המורים יותאם לרמתם השכלית" הוא:

א.      משפט מורכב המכיל מילת שיעבוד

ב.      משפט פשוט (מפלה)

ג.       משפט מחובר (לאדמה)

ד.      משפט עמדה

ה.      משפט דעה (קדומה)

(ניתן לסמן יותר מתשובה אחת)

 

 

 

 

מיכאל (מיכה) שפיר משמש כטכנולוג מדען ראשי ויזם במספר רב של חברות היי טק העוסקות בעיקר ברשתות תקשורת, אבטחת מידע, ציוד רפואי, ומחקרים ביו טכנולוגים.

Michael (Micha) Shafir - CTO, founder, seasoned entrepreneur (RadWare, MagniFire, PonsEye, Pons - Technology GreenHouse , CrossID, Innovations'Center), Inventor

Email: micha@Innovya.com
Direct: +972 54 4837900

Traceless Biometrics




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב